h1

Kathmandu

27/02/2010

De laatste 12 dagen hebben we geracet tegen de tijd. Meer dan 1000 kilometer afgelegd om op tijd in Kathmandu te zijn. Op tijd om onze Spaanse fietsvrienden terug te ontmoeten. We genieten van elkaars gezelschap en het delen van weetjes, hoogtepunten en ergernissen.

Kathmandu, een mythische stad, en niet zonder reden. Ik heb nog nooit een hoofdstad gezien die – in infrastructureel opzicht – zo slecht was voorbereid op de 21ste eeuw. Geen metro, welgeteld twee wegen met dubbele rijstroken, een exploderende bevolking,….
De stad heeft zo haar eeuwenoude karakter weten te bewaren en heeft zo al eeuwenlang reizigers, hippies en avonturiers aangetrokken. De straten zijn heel smal, de gebouwen zien er heel authentiek (als een gebouw op instorten staat is het dan authentiek?) uit. De hele stad bulkt van de tempels. Bovendien is er een hele wijk helemaal uitgerust voor de westerling. Gisteren zijn we naar een Belgische Frituur geweest. Een puntzak met echte mayonaise. Een culinair thuiskomen.

Tien dagen terug hebben we – niet zonder opluchting – India verlaten. Nepal was een verbetering in heel wat opzichten. Oprecht vriendelijke mensen heel wat minder verkeer, veel meer bossen,… Alleen het weer in de vlakte was wat teleurstellend; soms volledige dagen mistig. Maar nu we aangekomen zijn in de bergen is de mist ook verdwenen.

We toeren hier nu nog 10 dagen rond en midden maart komt de mama van Heidi ons bezoeken. Daarna gaan we terug naar Pakistan om de Himalaya over te steken naar China.

8 reacties

  1. Man, man, man, wat een mooie foto’s weer. Die kunnen recht in National Geogroafic ofzo.


  2. mmmooi!
    Doet me even wegdromen naar ergens anders…

    Geniet er nog van met volle teugen!


  3. hallo steven en heidi,

    wat lees ik zo tussen de regels door ove trouwen…? betekent dit een feeste bij terugkomst?

    ik geniet enorm van je foto’s, prachtig. tentoonstellen, echt waar. je heb een bijzonder talent.

    vele groeten uit het naar de lente verlangend Vlaanderen.

    gr, inge


  4. Steven en vooral Heidi,

    Voor de derde keer op vier weken tijd is mijn achterlicht kapot en ik vind het probleem niet. De fietsenmaker kan het wel telkens oplossen maar ik weet niet wat er aan scheelt (en neen, niet het is niet het lampje). Ervaringskundige, help mij aub. Zo kan mijn leven niet verder.
    Of zou het kunnen dat ik met een virus zit?

    Bruno


  5. dag heidi dag steven,ik probeer nog eens iet te verzenden, ik geniet nog altijd met volle teugen van jullie onderneming( en zeker als ge zelf nie moet doen) iedere dag is voor u beiden toch een openbaring medunkt.met nog altijd die toekomstige vooruitzichten.ik sluit af voorlopig het allerbeste verder en tot later!


  6. woa zitte tè?


  7. Halloo steven & heidi
    wanneer krijgen we ne keer ne fotoo te zien van uwe baard?heidi de hare is nog niet bijgegroeid zie ik…


  8. sjongejongejonge zoooo moooi
    Je moet die foto’s echt tentoonstellen Steven
    Wat is dat van Floepie en Snoepie en trouwen enzo??
    gr



Plaats een reactie